The Reluctance to be on a Facebook Sabbatical: How Facebook Promotes Students’ Academic Life
Abstract
DOI: 10.12685/027.7-1-3-40
Several studies indicate negative effects of Facebook usage on academic performance. This article argues that there is more to the connection between students’ Facebook usage and their academic performance. Three independent studies were carried out: one study examined the effects of a Facebook sabbatical on students; two further studies explored the Facebook usage behaviour of students who felt that a sabbatical would affect them aversely. The results indicate that Facebook plays a more central role in student’s lives than that of a mere platform for procrastination. It is a place that combines education and work with a high degree of social interaction.
Bisherige Studien lassen den Schluss zu, dass die Nutzung von Facebook einen negativen Einfluss auf akademische Leistungen hat. Dieser Artikel präsentiert drei neue Nutzerstudien, welche die Beziehung zwischen der Nutzung von Facebook und akademischen Leistungen deutlich komplexer erscheinen lassen als dies bisher vermutet wurde. Die erste Studie untersuchte die Auswirkungen eines Facebook-Sabbaticals auf Studierende; zwei weitere Studien untersuchten die Facebook-Nutzung von Studierenden, die das Sabbatical ablehnten. Die Ergebnisse der Studien zeigen, dass Facebook viel mehr ist als eine rein privat genutzte Plattform, die Prokrastination befördert. Facebook ist ein virtueller Ort, der akademisches Leben und Arbeiten mit einem hohen Grad an Interaktion verbindet.
Several studies indicate negative effects of Facebook usage on academic performance. This article argues that there is more to the connection between students’ Facebook usage and their academic performance. Three independent studies were carried out: one study examined the effects of a Facebook sabbatical on students; two further studies explored the Facebook usage behaviour of students who felt that a sabbatical would affect them aversely. The results indicate that Facebook plays a more central role in student’s lives than that of a mere platform for procrastination. It is a place that combines education and work with a high degree of social interaction.
Bisherige Studien lassen den Schluss zu, dass die Nutzung von Facebook einen negativen Einfluss auf akademische Leistungen hat. Dieser Artikel präsentiert drei neue Nutzerstudien, welche die Beziehung zwischen der Nutzung von Facebook und akademischen Leistungen deutlich komplexer erscheinen lassen als dies bisher vermutet wurde. Die erste Studie untersuchte die Auswirkungen eines Facebook-Sabbaticals auf Studierende; zwei weitere Studien untersuchten die Facebook-Nutzung von Studierenden, die das Sabbatical ablehnten. Die Ergebnisse der Studien zeigen, dass Facebook viel mehr ist als eine rein privat genutzte Plattform, die Prokrastination befördert. Facebook ist ein virtueller Ort, der akademisches Leben und Arbeiten mit einem hohen Grad an Interaktion verbindet.